Followers

Exam Datang Lagi!

Assalamualaikum pembaca yang di sayangi dan di redhai Allah S.W.T

Apa khabar iman kalian hari ini?


Exam untuk semester 6 datang lagi. hihi.. Boleh tahan semakin mencabar subjek-subjek semester ini. Moga Allah permudahkanlah..



Kali ini aku nak kongsi sedikit tentang exam.

Selalunya apabila exam, mulalah bersungguh-sungguh belajar.. katanya...
Tidak kira siang dan malam, segala onak ranjau berduri pun sanggup ditempuhi..

Tapikan,
sering kali kita lupa.. kita ni termasuk aku sendirilah.. Hokey.
Lupa jaga hubungan dengan Allah.
Padahal itu yang paling utama.
Tapi ye la kan, cakap saja lebih mudah dari buat.

Kita sibuk-sibuk belajar, sampai solat tertangguh-tangguh..
Ngaji Quran entah ke mana, perkara-perkara sunatnya entah ke mana.
Serius memang susah nak stay istiqamah.
termasuk aku sendirilah..
Malu kat diri sendiri, lepas tu minta macam-macam dengan Allah.
Bergantung harapnya tidak.
Hubungan dengan Allah lagi kelaut..

So, kat sini aku nak ajak diri aku dan pembaca sekalian,
Muhasabah kejap,
re- new niat balik..

Allah, Allah, Allah..
Doakan aku..

Chel Alalguring
23/12/2015

1 comment:

  1. Kita sibuk-sibuk belajar, sampai solat tertangguh-tangguh..
    Ngaji Quran entah ke mana, perkara-perkara sunatnya entah ke mana.
    Serius memang susah nak stay istiqamah.
    termasuk aku sendirilah..
    Malu kat diri sendiri, lepas tu minta macam-macam dengan Allah.
    Bergantung harapnya tidak.
    Hubungan dengan Allah lagi kelaut..

    sentap

    ReplyDelete